Temadag om Female Interaction


InfinITs interessegruppe for Usability og Interaktionsdesign
og design-people inviterer til
temadag om Female Interaction
Onsdag den 19. september 2012

Tech-udvikling med fokus på kvinder er vejen til bedre brugeroplevelser og bedre forretning – lær hvorfor og hvordan!

Hvorfor er kvinder en vigtig målgruppe for dig? Hvordan adskiller kvindernes tilgang til teknologi sig fra mænds? Hvorfor er interaktionsdesign særlig vigtig for kvinder? Hvordan designer man til kvinder? Hvorfor har regeringen valgt at støtte 3 års Female Interaction forskning?

Kom til temadag, hvor du kan:

  • blive klogere på de 4 kvindelige tech-bruger profiler
  • høre og se, hvordan Female Interaction har flyttet B&O
  • prøve Female Interaction-tilgange og metoder i en hands-on workshop
  • netværke med andre specialister
Design-people ApS og InfinIT er værter ved dagens arrangement.

> Læs en reportage og download slides fra arrangementet her



Program

9.10-9.25   Ankomst og morgenkaffe

9.25-9.40   Velkomst

9.40-9.50   Intro til Female Interaction-projektet ?EUR" 3 års forskning i tech-design til kvinder
v/ Klaus Schroeder, strategy director, CEO og partner, design-people ApS
Fra design til user experience ?EUR" hvorfor støtter Erhvervs- og Byggestyrelsen et forskningsprojekt om kvinder og design

9.50-10.20   Udfordringer og potentialer: Kønnenes psykologi ved brugerinddragelse og interaktionsdesign (OBS: afholdes som video-oplæg)
v/ Rune Nørager, cand.psych., ph.d., ekstern lektor, IT-Universitetet. CEO designpsykologi ApS
Mænd og kvinder i praksis: Forstå hvordan alt fra servicedesign over terapiformer til forbrugerelektronik kan tilpasses tænkemåder på tværs af kvinde-mand kønsspekteret.

10.20-11.00   Female Interaction værktøjskassen ?EUR" kønsprincipper og de i projektet udviklede metoder til brugerinddragelse og interaktionsdesign
v/ Stine Vilhelmsen, senior user experience designer, design-people ApS
Fra brugerindsigt og -forståelse til kvindelig innovation og design med involvering af kvinder ?EUR" grydeklare opskrifter udviklet og testet i samarbejde med førende tech-virksomheder

11.00-11.20   Pause

11.20-11.50   Female Interaction case-studie ?EUR" kvindelige værdier som innovationsdrivere for bedre brugeroplevelser
v/ Lyle Clarke, concept manager, B&O
Kvinderne udfordrer B&O?EUR(TM)s innovationsmodel ?EUR" se hvordan!

11.50-12.45   Frokost og mulighed for at netværke

12.45-14.20   Workshop i grupper med afprøvning af metoder fra den præsenterede værktøjskasse
Facilitator: design-people ApS
Forstå den kvindelige brugerprofil:
- fra produkt til value-proposition
- situative brugsscenarier i hendes liv
- hendes motivationer og barrierer
- innovationsvektorer
- ideer til nye brugeroplevelser
Præsentation og evaluering

14.20-14.30   Opsamling og perspektiver
v/ Klaus Schroeder, strategy director, CEO og partner, design-people ApS

Tid og sted

Dato:  19. september 2012
Tid:  09.10-14.30
Sted:  KMD, Dusager 18, 8200 ?...rhus N ?EUR" auditoriet
Mød venligst op i receptionen
Pris:  350 kr. Bemærk at der er et no-show gebyr på 500 kr. ved udeblivelse og afbud på dagen
Kontakt navn:  Ida Rasmussen, tlf. 30 59 50 61
Kontakt e-mail


Se alle Infinit arrangementer

Netværkets aktiviteter er medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet og drives af et konsortium bestående af:
Alexandra Instituttet . BrainsBusiness . CISS . Datalogisk Institut, Københavns Universitet . DELTA . DTU Compute, Danmarks Tekniske Universitet . Institut for Datalogi, Aarhus Universitet . IT-Universitetet . Knowledge Lab, Syddansk Universitet . Væksthus Hovedstadsregionen . Aalborg Universitet