AI konference om fremtidens kundeservice (i Aarhus)


Vi byder indenfor til en eftermiddag med ekspertviden om, hvordan du kan forbedre din kundeservice ved hjælp af big data, kunstig intelligens og andre digitale værktøjer. Vi vil give dig inspiration til, hvordan du kommer i gang med at gentænke din kundeservice til den digitale tidsalder.  


“I 2020 vil kunder klare 85% af deres henvendelser til kundesupport
 uden at interagere med et menneske” (kilde: Gartner) 

Den tid, hvor kundeservice handlede om kundesegmentering og personaer er forbi! Kundesupport skal i dag være langt mere personificeret og målrettet. Moderne forbrugere har tårnhøje forventninger til support og kundeservice. Man skal kunne komme i kontakt med virksomheden, når og hvor man har brug for det.

Al kontakt via hjemmeside, chatbot, sociale medier, tlf, email m.m. skal være personlig og tilpasset den enkeltes behov, ligesom informationer om produkter skal være relevante og ramme præcist for at fange forbrugerne. Kundesupport skal allerhelst være proaktiv og identificere problemerne (og gerne fikse dem), før kunden selv opdager problemet. Er kunden utilfreds, spredes det lynhurtigt på de sociale medier. Dette stiller helt nye krav til kundesupport!

Heldigvis vrimler det med nye smarte løsninger og teknologier, der kan effektivisere og forbedre din kundeservice. Det helt hotte inden for kundesupport er kunstig intelligens, der forventes at forandre måden drastisk, hvorpå man servicerer kunderne, ligesom det skaber nye forretningsmuligheder. I Gartners rapport svarer 89% af de adspurgte CEOs, at kundeservice er deres vigtigste konkurrenceparameter.

Disse muligheder vil vi gerne gøre tilgængelige for danske virksomheder, offentlige instanser og organisationer. Vi har derfor inviteret en række eksperter og virksomheder til at præsentere nogle af de nyeste og mest effektive værktøjer, der er til rådighed for at optimere og kvalitetssikre din kundesupport. Du bliver introduceret for konkrete koncepter og løsninger, der kan tages i brug med det samme - hvordan sikrer man eksempelvis kortere svartider og en mere personlig support?

Program

15.00-15.05  Velkommen og dagens agenda

15.05-15.20 Intro til AI og kundeservice
v. Stephen Alstrup, Professor, Datalogisk Institut, Københavns Universitet
15.20-15.40 Kundesupport ved hjælp af AI – de mange fordele
v. Mads Kaysen, CCO, SupWiz
15.40-16.05 Kundesupport og NLP/AI
v. Anders Søgaard, Professor, Datalogisk Institut, Københavns Universitet

16.05-16.25 Kort break

16.25-16.45 Danmarks største kundeservicevirksomheds vision for fremtiden
v. Leif Elgaard Høj, Business Developer & Technology Office Architect, NNIT A/S

16.45-17.00 Chatbots i fronten
v. Martin Wickings, Senior Business Developer, SE
17.00-17.10 NLP og chatbots: Status på det danske sprog
v. Jan Neerbek – Senior IT Solutions Architect i Data Science and Engineering Lab, Alexandra Instituttet

17.10-17.30 Paneldebat og QA fra deltagerne
17.30-18.30 Øl, vin og snacks

 

 

Vel mødt!

Eventet er organiseret i samarbejde med Datalogisk Institut, Københavns Universitet, Innovationsnetværket ServicePlatform, SupWiz, Alexandra Instituttet, Samfundspartnerskabet DABAI og Innovationsfonden.

 

 

 



Tid og sted

Dato:  29. august 2018
Tid:  Kl. 15.00-18.30
Sted:  IT-Byen Katrinebjerg, Aarhus N
Pris:  Arrangementet er gratis. men tilmelding er påkrævet.
Kontakt navn:  Marie Rørdam Fenger, tlf. 30 76 07 22
Kontakt e-mail
Tilmeldingsfrist:  26. august 2018


Se alle Infinit arrangementer

Netværkets aktiviteter er medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsministeriet og drives af et konsortium bestående af:
Alexandra Instituttet . BrainsBusiness . CISS . Datalogisk Institut, Københavns Universitet . DELTA . DTU Compute, Danmarks Tekniske Universitet . Institut for Datalogi, Aarhus Universitet . IT-Universitetet . Knowledge Lab, Syddansk Universitet . Væksthus Hovedstadsregionen . Aalborg Universitet