STORY - en konference om storytelling i spil


Er computerspil i gang med at ændre vores måde at fortælle historier på? Har vi en særlig dansk stil inden for digitale fortællinger? Og hvordan kan andre brancher lade sig inspirere af computerspillenes kreative nyskabelser?



Screenshot fra spil-hittet Fallout 4, hvor STORYs hovedtaler Emil Pagliarulo er forfatter og lead designer.

STORY er åben for alle interesserede (tilmelding påkrævet) og finder sted i Pumpehuset den 7. april fra kl. 12.30 til 17.30. Dagens hovedtaler er et sandt scoop: Emil Pagliarulo, forfatter og lead designer på det millionsælgende, multiprisvindende spil Fallout 4 samt lignende gigantsucceser som Morrowind og Skyrim.


Pagliarulo har skrevet one-liners, der er så markante, at de er blevet internetfænomener. Hvad er hans hemmelighed? Og hvordan ser han på historiefortællingen i danske computerspil? Det er første gang, Pagliarulo kan opleves i Danmark, så grib denne enestående chance for at opleve ham på scenen.



Ud over Pagliarulo er der oplæg fra Pawel Miechowski (senior writer i 11 bit studios) samt et stærkt udvalg af de dygtigste danske interaktive historiefortællere og spiludviklere. 


STORY er den første kulturkonference under Copenhagen Games Festival, der sætter fuld fokus på spil og den danske spilbranche. Ud over STORY byder Copenhagen Games Festival også på Spilprisen (kåringen af årets bedste, mest kreative og nytænkende danskudviklede computerspil), Nordic Game Jam (den største game-jam i verden) og en konference med fokus på forretningsudvikling i computerspilindustrien.



Konferencen afholdes på engelsk. Her er det fulde program:



12:30: Registration and mingling
13:00: Introduction by Aksel Køie, Step In Books
13:15: Emil Pagliarulo, Bethesda: So what's the story… with Bethesda’s stories?
14:00: Christian Fonnesbech: What can films teach games - and vice versa
14:15: Espen Aarseth, professor at ITU: 50 shades of play
14:30: Break
15:00: Michael Vogt, lead writer at IO Interactive: Stories in Hitman
15:30: Pawel Miechowski, senior writer at 11 bit studios: Narrative pillars used to create This War of Mine
16:15: Laurids Binderup, game design lead at SYBO: Storytelling through gameplay - keeping it clear and casual
16:30: Henrike Lode, CEO at Lohika: Untold stories
16:45: Thomas Howalt, Filmskolen: Round up of the seminar. What did we learn?
17:00: Thank you for an excellent day + mingling


STORY arrangeres af Step In Books i samarbejde med ITU, InfinIT, AAU, Filmskolen, Interactive Denmark og IGDA (Nordic Game Jam).



Tid og sted

Dato:  7. april 2016
Tid:  Kl. 12.30-17.30
Sted:  Pumpehuset, Studiestræde 52, 1554 København V
Pris:  Gratis
Kontakt navn:  Merete Carlson, tlf. 20 75 71 45
Kontakt e-mail
Tilmeldingsfrist:  4. april 2016


Se alle Infinit arrangementer

InfinIT er finansieret af en bevilling fra Styrelsen for Forskning og Innovation og drives af et konsortium bestående af:
Alexandra Instituttet . BrainsBusiness . CISS . Datalogisk Institut, Københavns Universitet . DELTA . DTU Compute, Danmarks Tekniske Universitet . Institut for Datalogi, Aarhus Universitet . IT-Universitetet . Knowledge Lab, Syddansk Universitet . Væksthus Hovedstadsregionen . Aalborg Universitet